Jaki silnik wybrac w Fabii II ?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Joy1978
    Classic
    • 2013
    • 39

    Jaki silnik wybrac w Fabii II ?

    Zamieszczone przez oolsztyniak
    leszekmw napisał/a:
    kazik4x4, w takim układzie sądzę że ochrona powinna Ci wystarczyć . okiennice jak to okiennice , przydadzą sie , ale nie przywiązywał bym do nich aż takiej wagi.

    nie zgodzę się, jeśli zostanie założony kontaktron i otworzy się okiennicę to alarm się włączy. Od tego do wyłamania okna bądź wybicia szyby trochę się zejdzie a alarm już będzie wył.
    Ale jeśli
    tak , masz rację , na pewno sie przyda , myślałem o tym tylko źle to napisałem.


    Zamieszczone przez oolsztyniak
    BTW kolega na swojej działce jak już z roku na rok menele bili mu szyby, zostawiali w domku syf i spali na jego łóżkach (nic nie kradli) w końcu zdecydował się napisać kartkę że drzwi są otwarte i nie ma po co bić szyby, na stoliku postawił dwa tanie wina to i posprzątane było po "imprezce" :diabelski_usmiech
    kawał z długą brodą..:diabelski_usmiech
    choć prawda jest taka że kiedyś jak jeszcze miałem stare okna , zwykłe drewniane na zaszczepkę z pojedyncza szybą to po 2 wybiciu/włamaniu zostawiałem ja na zimę otworzona z zaszczepki i zamkniętą z zewnątrz zakrzywionym gwoździem , przestali wybijać.. ,ale wtedy akurat się już uspokoiło z włamaniami , nauczyli sie ze niema co kraść za bardzo .takie leniwe złodzieje ..telewizory , agd itd ich nie interesowało.. , szukali rowerów na przykład .. .
    zaraz potem jeden z "podejrzanych" sie zapił i zrobiło się zupełnie spokojnie.. , czasami gdzieś ktoś przyjedzie na gościnne występy ale bardzo rzadko.
    całe szczęście że nie niszczyli nic specjalnie , nie było wandalizmu jak na przykład u wujka w zielonce.. :roll:
  • TomekRs
    RS
    • 2011
    • 1670

    #2
    Jaki silnik wybrac w Fabii II ?

    Jaki silnik wybrac w Fabii II ? Ktory bedzie najlepszy pod instalacje gazowa? Lepiej kupic z fabrycznym LPG czy samemu zalozyc?
    Jakie realne spalanie 1.2 i 1.4 ? Jakie 1.2 LPG i 1.4 LPG? Realne 1.2tsi znam z doswiadczenia wiec tutaj kwestia do porownania po prostu z tymi wolnossacymi silnikami.
    + jakie sa realne koszty eksploatacji (serwisowania) fabii II z LPG, chodzi mi o roznice w serwisie w porownaniu do 1.2tsi czy wolnossacej benzyny.

    Komentarz

    • Angel
      Rider
      • 2008
      • 503
      • Octavia III combi (5E5)
      • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM
      • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

      #3
      Szukaj wersji z silnikiem 1.6 105 KM. Już w tej udzie 1.4 robi robotę. Sam mam ten silnik 1.6 tyle że w roomsterze. Zagazowany instalacją BRC. Po za problemem z czujnikiem temperatury na parowniku (wymiana w ramach gwarancji) nic się nie dzieje.
      Skoda Octavia Combi 2012 elegance 2.0 TDi 140 KM 320Nm

      Komentarz

      • lukasz3112
        RS
        • 2008
        • 3607

        #4
        octaviars1, a nie lepiej kupić 1.4tdi zamiast się bawić w te lpg?
        Opel Vectra 1.6 16V --> Skoda Octavia I 1.9 TDI ALH+ --> Skoda Octavia I 1.9 TDI ASZ+ --> Ford Mondeo ST220 3.0V6 --> Skoda Octavia II 2.0 TDI BKD -->Vectra C OPC 2.8T -->Mitsubishi Lancer X 2.0DI-D --> Skoda Octavia 2 FL -->Renault Laguna III GT 2.0dci-->obecnie Toyota Auris IIFL Hybrid i Ford Focus MK3

        Komentarz

        • Maicroft
          Moderator
          S_OCP MemberModeratorr
          • 2004
          • 25757
          • Audi

          #5
          Te 1.4TDI kultura pracy nie grzesza, nie wiem jak to pali, ale jezdzi raczej srednio w stosunku do 1.9TDI. A 1.6 w benzynie z gazem da rade, jak z Octavia daje.

          1.2 tez 3 cylindrowy w dodatku aluminiowy :lol:
          Spritmonitor.de

          Komentarz

          • Flame
            Elegance
            • 2010
            • 898

            #6
            Mam w firmie dwa Roomstery, jeden jest 1.2 TSI 105KM drugi 1.4 16V realna różnica w spalaniu w jeździe mieszanej 1l/100km na korzyść TSI,.
            ORIGINAL GERMAN AUDI A6 C7 AVANT 3.0 TDI 313KM - http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...168233#1168233

            ORIGINAL GERMAN AUDI QUATTRO 2.2 200KM- http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...460025#1460025

            ORIGINAL CZECH SKODA FABIA MONTE CARLO 1.2 TSI 105KM - http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=906416#906416

            Komentarz

            • rezon
              RS
              • 2006
              • 1894
              • Volvo
              • AKL 1.6 MPI 101 KM
              • BSE 1.6 MPI 102 KM

              #7
              Zamieszczone przez octaviars1
              Ktory bedzie najlepszy pod instalacje gazowa? Lepiej kupic z fabrycznym LPG czy samemu zalozyc?
              zdecydowanie wolnossąca benzyna. Jeśli chodzi o koszty eksploatacji to LPG nic nie pobije No może jakiś elektryczny
              Podstawa w LPG to dobry gazownik w zasięgu - do regulacji. Jeśli kupować to tylko fabryczny - masz gwarancję na wszystko. Chyba, że używka - to byle nie jakiś cudowny wynalazek, tylko instalacja znanej marki.

              Komentarz

              • micrusec
                Rider
                • 2013
                • 559

                #8
                Zależy czy szukasz Fabii II przed czy po FL, jak przed FL to proponuję silnik 1.6 105 KM, jak po FL to proponuję silnik 1.4 16V 85 KM, szukałbym auta bez instalacji - nowa instalacja choć może podwyższać koszt po zakupie ale jak zrobiona u sprawdzonego i zaufanego gaziarza to spokój na 10 lat, fabryczna instalacja jest bardzo droga i nie jest montowana w fabryce jak w przypadku OPEL tylko przez dilera, na minus przemawia LandiRenzo, nie wszyscy lubią to serwisować, wyroby BRC są bardziej polecane i w mniejszych pieniądzach możesz zmontować bardzo fajny zestaw z bajerami

                Komentarz

                • marlej108
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2006
                  • 4976
                  • Octavia III (5E3)
                  • CJZB 1.2 TSI 86 KM

                  #9
                  jesli to ma byc uzywana F2 to ja proponuje 1.4 tdi 70 lub 80 kucy - mialem taki - byl rewelacyjny.

                  albo benzyna 1.4 16V MPI ten 85 konny.

                  1.2 htp bym sobie podarowal. chyba ze sie trafi super zadbany egzemplarz od 1 wlasciciela z malym przebiegiem.

                  1.6 mpi dalbym sobie spokoj bo po miescie to mistrz o kropelce nie bedzie. No chyba ze koniecznie chcesz te lpg to moze 1.6 z uwagi na najprostsza budowe bedzie wtedy optymalny? Tylko ich chyba wiele u nas nie sprzedawali.

                  ps. wynalazki w fabii typu 1.2 tsi - na 108% bym sobie podarowal. Nieszczesna byla ukochana kolegi ma Fabie Monte Carlo bodajze z tym motorkiem i jest... stalym bywalca (ciagle ma gwarancje... ale juz nie dlugo) gdanskiego ASO... ciagle cos do d..py. No chyba ze miala pecha.

                  ps.2 warto poczytac na forum Fabki opinie uzytkownikow.
                  http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...erwone-skodari
                  Spalanie - Motostat.pl

                  Komentarz

                  • 2.0-16v Michał
                    RS
                    • 2013
                    • 4038
                    • Octavia III (5E3)
                    • BKD 2.0 TDI 140 KM
                    • CHZD 1.0 TSI 115 KM

                    #10
                    Ja proponowałbym ci ten silnik 1.4. nie drogi w eksploatacji i dobrze znosi podtlenek lpg
                    http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...5%BCowa-niunia
                    przedstawiam smerfetke

                    Komentarz

                    • elpolacco
                      L&K
                      • 2010
                      • 1372
                      • Volkswagen
                      • CYVB 1.2 TSI 110 KM

                      #11
                      Ja mam 1.4 16V 85KM i jestem zadowolony. Auto jak na razie prawuje się bardzo dobrze. Spalanie ku mojemu zaskoczeniu 7-8l LPG! Instalacja fabryczna, LandiRenzo.

                      Prosta i tania w utrzymaniu konstrukcja bez żadnych udziwnień.
                      VW Golf Sportsvan 1.2 TSI 110KM

                      Komentarz

                      • Marek__82
                        Rider
                        • 2013
                        • 262

                        #12
                        Ja również jestem w posiadaniu 1,4 16V. W sumie jestem zadowolony, przy spokojnej jeździe 60/40 (miasto/trasa) 6,5l/100 km wychodzi non stop. Tyle, że mistrz mocy to to niestety nie jest. Ale na razie 40 tys. km bez żadnej usterki i myślę, że tak pozostanie. Na pewno TSI mają lepszy moment przy niższych obrotach, w 1,4 16V ten moment jest dopiero przy 3800 obr. i jak ktoś lubi "mocno" jechać to trzeba kręcić :|

                        Komentarz

                        • Flame
                          Elegance
                          • 2010
                          • 898

                          #13
                          Zamieszczone przez marlej108

                          ps. wynalazki w fabii typu 1.2 tsi - na 108% bym sobie podarowal. Nieszczesna byla ukochana kolegi ma Fabie Monte Carlo bodajze z tym motorkiem i jest... stalym bywalca (ciagle ma gwarancje... ale juz nie dlugo) gdanskiego ASO... ciagle cos do d..py. No chyba ze miala pecha.
                          To chyba raczej pech, bo moja żona zrobiła dokładnie takim autem 20 000 km i nic się kompletnie nie dzieje z tym autem ( silnik 105KM)
                          ORIGINAL GERMAN AUDI A6 C7 AVANT 3.0 TDI 313KM - http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...168233#1168233

                          ORIGINAL GERMAN AUDI QUATTRO 2.2 200KM- http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...460025#1460025

                          ORIGINAL CZECH SKODA FABIA MONTE CARLO 1.2 TSI 105KM - http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=906416#906416

                          Komentarz

                          • lukasz3112
                            RS
                            • 2008
                            • 3607

                            #14
                            nie wiem coś Cię się uczepili tego 1.4tdi ;p
                            to że jest głośny to fakt. ma 3 cylindry to fakt. ale jest totalnie bezawaryjny (przynajmniej u mnie jak narazie). przejechałem nią 37tys km i poza wymianami oleju wymieniłem klocki z przodu i cylinderki z tyłu. to tyle z jakichkolwiek napraw bo nic się nie dzieje. a najlepsze w tym wszystkim jest spalanie. jeżdżąc po mieście wychodzi mi ok 5l/100km a w trasie koło 4. jadąs do Cro średnia wyszła 4,2.
                            mówicie, że w tych pieniądzach (ok 15-16tys) lepiej kupić octavię. ale fabia będzie z 2006-07r a octavia z 2002-2003.
                            Opel Vectra 1.6 16V --> Skoda Octavia I 1.9 TDI ALH+ --> Skoda Octavia I 1.9 TDI ASZ+ --> Ford Mondeo ST220 3.0V6 --> Skoda Octavia II 2.0 TDI BKD -->Vectra C OPC 2.8T -->Mitsubishi Lancer X 2.0DI-D --> Skoda Octavia 2 FL -->Renault Laguna III GT 2.0dci-->obecnie Toyota Auris IIFL Hybrid i Ford Focus MK3

                            Komentarz

                            • piociel
                              Rider
                              • 2010
                              • 526
                              • Volkswagen

                              #15
                              Żona ujezdza 1,4 16V. Ogólnie kiepski silnik do miasta. W mieście potrafi 10 l wziąć z klima. Przy jeździe mieszanej, ale dynamicznej 8 l. Beznadziejna skrzynia - źle zestopniowana. Max moment dostępny bardzo wysoko i tylko w piku. Wyje a nie jedzie. Puki co nic się nie dzieje. Ogólnie do PSJ się nadaje.
                              Jeżeli chodzi o serwis to nic nadzwyczajnego. Filtry oleje - w normalnych cenach.
                              Był: VWCaddy 1,9 TDI, Superb 2,0 TDI, Ceed 1,6 CRDI, OII 1,4 TSI, Astry: G - 1,6 8V, H - 1,7 CDTI, Skoda 105, Maluch.
                              Jest jeszcze Fabia II CGGB, ale tu nie ma o czym pisać.

                              Komentarz

                              • 2.0-16v Michał
                                RS
                                • 2013
                                • 4038
                                • Octavia III (5E3)
                                • BKD 2.0 TDI 140 KM
                                • CHZD 1.0 TSI 115 KM

                                #16
                                Dokładnie 1.4 on jest głośny ale najważniejsze że bardzo oszczędny a to w dzisiejszych czasach naj ważniejsze.
                                http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...5%BCowa-niunia
                                przedstawiam smerfetke

                                Komentarz

                                • TomekRs
                                  RS
                                  • 2011
                                  • 1670

                                  #17
                                  Nie no budzet to 30-35tys zl i nie biore pod uwage octavi bo to za duze auto. Ma byc jak najnowsze, jak najtansze w eksploatacji.
                                  W tej cenie mozna znalezc nowke F2. Tylko teraz pytanie jaki silnik. Auto bedzie dla kobiety, dojazd codziennie 5km w jedna strone do pracy dlatego nie wydaje mi sie, zeby 1.4 TDI bylo dobrym rozwiazaniem. Silnik nie zdarzy sie nagrzac wiec palic będzie pewnie z 8-9l/100km.
                                  Ma byc jak najtaniej w eksploatacji i jak najmniej awaryjnie.
                                  Z 1.2tsi mam doczynienia na codzien i poza wymiana na akcji serwisowej tej podkladki w turbo czy co to bylo przez 3 lata nie ma zadnych problemow ale jednak koszt przejechania 100km na lpg bedzie mniejszy.
                                  Czyli tak jak myslalem, pod uwage biore tylko 1.4

                                  Komentarz

                                  • 2.0-16v Michał
                                    RS
                                    • 2013
                                    • 4038
                                    • Octavia III (5E3)
                                    • BKD 2.0 TDI 140 KM
                                    • CHZD 1.0 TSI 115 KM

                                    #18
                                    Dystans faktycznie nie dla tdi. Moim skromnym zdaniem najlepszy by był silniczek 1.4 16v . Miałem taki w fabi 1. Zrobiłem nia 140 tys bez żadnych usterek z czego 80 tys na lpg.
                                    http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...5%BCowa-niunia
                                    przedstawiam smerfetke

                                    Komentarz

                                    • marlej108
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2006
                                      • 4976
                                      • Octavia III (5E3)
                                      • CJZB 1.2 TSI 86 KM

                                      #19
                                      Zamieszczone przez piociel
                                      Żona ujezdza 1,4 16V. Ogólnie kiepski silnik do miasta. W mieście potrafi 10 l wziąć z klima. Przy jeździe mieszanej, ale dynamicznej 8 l. Beznadziejna skrzynia - źle zestopniowana. Max moment dostępny bardzo wysoko i tylko w piku. Wyje a nie jedzie. Puki co nic się nie dzieje. Ogólnie do PSJ się nadaje.
                                      Jeżeli chodzi o serwis to nic nadzwyczajnego. Filtry oleje - w normalnych cenach.
                                      10 litrow w 1.4 16V?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!

                                      To kobieta ma mocna noge... :diabelski_usmiech

                                      ja mam juz drugi samochod z tym silnikiem - wczesniej O2 teraz G6 - i spalanie jakie mam mozna sobie sprawdzic na motostat... pomiedzy 6,5 a 8,5 w miescie. 10 litrow to jakis absurd. No chyba ze to na dystansie 1 czy 2 kilometrow w zimie... ale wtedy to i 1.9 tdi tyle spali.
                                      http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...erwone-skodari
                                      Spalanie - Motostat.pl

                                      Komentarz

                                      • xtremesystems
                                        RS
                                        • 2010
                                        • 2254
                                        • Hyundai

                                        #20
                                        bo pizdowato jezdzisz. zreszta auta z pizdowatymi silnikami wybierasz. a tak w ogole to w tym wieku to jeszcze nie czas na pizdowatosc

                                        [ Dodano: Sro 22 Maj, 13 22:13 ]
                                        do autora:
                                        wyboru pod gaz duzego nie masz. bierz 1.4 85hp 16v

                                        ten przedliftowy 100 tez jest kupowaty bo jego jeszcze wyzej trzeba krecic

                                        Komentarz

                                        • piociel
                                          Rider
                                          • 2010
                                          • 526
                                          • Volkswagen

                                          #21
                                          Zamieszczone przez marlej108

                                          To kobieta ma mocna noge... :diabelski_usmiech
                                          Raczej ciężką

                                          Jak ja do niej wsiadamy i turlam się po mieście to 10 bierze. Tylko wysoko kręcę żeby coś jechało i żeby nie marudzic spod świateł
                                          Był: VWCaddy 1,9 TDI, Superb 2,0 TDI, Ceed 1,6 CRDI, OII 1,4 TSI, Astry: G - 1,6 8V, H - 1,7 CDTI, Skoda 105, Maluch.
                                          Jest jeszcze Fabia II CGGB, ale tu nie ma o czym pisać.

                                          Komentarz

                                          • xof
                                            Ambiente
                                            • 2012
                                            • 191

                                            #22
                                            Stary, dla kobiety tylko do miasta to kup nowe Citigo, bo jej to pewnie bez różnicy jeśli chce jeździć Fabią a Citigo ma oszczędny, nowy silnik i całkiem spory bagażnik - w rzeczywistości koło 200 l. U mnie wywołuje uśmiech, nie jak opatrzona Fabia.
                                            Chyba, że Ty masz zamiar czasem lub stale jeździć i uważasz, że to obciach pokazywać się w Citigo... Fabia jest bardziej uniwersalna, ale wypije z litr więcej. A w zimie po 5 km nie zdąży Ci się nawet na gaz przełączyć.

                                            Zastanów się jeszcze nad Swiftem z wyprzedaży 2012, za 35000 zł.

                                            Komentarz

                                            • TomekRs
                                              RS
                                              • 2011
                                              • 1670

                                              #23
                                              Auto bedzie tez jezdzilo w lato wiec na gaz sie jednak zdazy przelaczyc.
                                              Swift jest w opcji z fabrycznym gazem? Zastanawiam sie czy chce mi sie od nowa przerabiac caly temat marki suzuki i modelu swift. Jakby nie patrzec o skodzie cos tam wiem i zawsze moge na forum spytac a jak funkcjonuje to w przypadku marki suzuki nie mam pojecia. Choc nie powiem SSS jest fajne
                                              Citigo jest jednak chyba za male, poza tym wychodze z zalozenia, ze lepiej jednak miec wieksze auto i nie korzystac z jego przestronnosci w 100% na codzien niz mialoby kiedys braknac. Kobieta będzie nim jezdzic docelowo, na codzien ale inni tez będa z niego korzystac.

                                              Komentarz

                                              • xof
                                                Ambiente
                                                • 2012
                                                • 191

                                                #24
                                                Przy tak małych przebiegach, załóżmy 7500 km rocznie, z czego 1/4 tylko na benzynie instalacja zwróci się najszybciej po 3 latach.

                                                Jeśli chodzi o Swifta to nie kupiłem go tylko ze względu na rozmiar, bo miał być to jedyny samochód w rodzinie. Ten jego nowy 1.2 zjada każdy wolnossący Skody na śniadanie, daje dużo frajdy z jazdy, kręci się, nabiera wigoru do odcięcia, nie tak jak 1.2 TSI, które po przekroczeniu 5000 obr. dostają zadyszki, niby osiągi gorsze, ale charakter silnika to rekompensuje.
                                                Sam jeździłem Wagonem R+ i Vitarą i złego słowa o tych samochodach nie mogę powiedzieć. Odsprzedany Wagon ma już u następnego właściciela 150000 - padł tylko akumulator i sonda lambda a u mnie lekko nie miał.
                                                Jeździłem też nowym Coltem - auto bez charakteru, gumowy ukł. kierowniczy, plastikowy kolektor wlotowy. Japoniec Japońcowi nie równy.
                                                Nie ma tu wiele do przerabiania, czytasz cennik, wyposażenie, kilka testów z www.moto-testy.pl lub adac.de, umawiasz się na jazdę próbną i sprawdzasz np. Allegro gdzie go mają najtaniej. Masz 3 lata gwarancji a awaryjność prawie nie istnieje, podobnie jak u Skody, bo zdążyli już większe usterki wyeliminować podczas długiej już produkcji.

                                                Komentarz

                                                • marlej108
                                                  RS
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2006
                                                  • 4976
                                                  • Octavia III (5E3)
                                                  • CJZB 1.2 TSI 86 KM

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez xtremesystems
                                                  bo pizdowato jezdzisz. zreszta auta z pizdowatymi silnikami wybierasz. a tak w ogole to w tym wieku to jeszcze nie czas na pizdowatosc
                                                  Boze, jaki "styl" pisarski i jakie madrosci.

                                                  hmmm, czytajac taki twoj post moge napisac tylko jedno - przydaloby ci sie troche oleju w glowie i kultury, bo brzmi on tak jakbys zamiast mozgu mial kawalek styropianu...

                                                  Żenujący post.

                                                  ps. a piszac w twoim stylu, to ty pewnie jezdzisz jak bezmózg w dresie - ciagle z noga w podlodze, a z radyjka saczy sie rytmiczne pumpumpum.... :hehe
                                                  parafrazujac tez dalej twoja wypowiedz - w tym wieku dosc juz bycia bezmozgiem za kierownica, to czas na rozsadek.
                                                  http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...erwone-skodari
                                                  Spalanie - Motostat.pl

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...